احمدی‌نژاد وزیر بهداشت را هم برکنار کرد
هبوط
اجتماعی فرهنگی

رئیس‌جمهور وزیر بهداشت را از سمت خود عزل کرد و محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»، متن حکم سرپرست وزارت بهداشت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به صورت زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد

سلام علیکم

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی» منصوب می نمایم.

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.

اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.

امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت و تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشید.

محمود احمدی نژاد   

محمد حسن طریقت منفرد دارای دکترای طب عمومی و متخصص جراحی چشم است و تا چندی پیش نیز یکی از اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی بوده است. طریقت منفرد در سال 1370، برای مدتی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بوده است. طریقت منفرد طی سال های گذشته عضو هیأت مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مسئول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی، مسئول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و هیأت امناء دانشگاه سمنان و نیز ریاست بیمارستان امام حسین به مدت 3 دوره از دیگر سوابق اجرایی او بوده است.

 

زمزمه‌های احتمال تغییر وزیر بهداشت از حدود دو هفته پیش و به نقل از قدرت علیخانی منتشر شد. وی این احتمال را مطرح بود که وزرای بهداشت و کشور تغییر کنند و رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت کشور برود. هر چند خبر برکناری وزیر بهداشت بعدا توسط رحیمی رد شد. وی اظهار داشته بود: تا دولت احمدی نژاد هست دکتر دستجردی هم هست

روزنامه ایران در یکشنبه 26 آذر، با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در مورد ارز دارو و زین اسب، در مطلبی با عنوان «تهديدسلامت رواني جامعه با تناقض‌گويي خانم وزير» نوشته بود « بررسي دقيق‌تر هجمه‌هاي وزارت بهداشت و درمان به عنوان بخشي از دولت به دولت، نشان از آن دارد كه خانم وزير به عنوان نخستين وزير زن در دولت احمدي‌نژاد به جاي وفاداري به اعتماد رئيس‌جمهور، در مسيري افتاده است كه به نظر مي‌رسد معاونان و مشاورانش براي او هموار مي‌كنند.»

این سخنان ظاهرا به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و قائم مقام وزیر بهداشت اشاره داشت چرا که در روز سه‌شنبه هفته جاری روزنامه ایران نوشت: « آنچه از شواهد و قرائن پیداست موضوع چیزی فراتر از ارز، دارو و تجهیزات پزشكی، بلكه بحث بر سر همان چند نفری است كه قصد تخریب چهره بهداشت و درمان كشور را دارند. شاید همان‌گونه كه پیش از این برخی از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها نوشته بودند موضوع به اصرار خانم دستجردی بر عدم بركناری باقر لاریجانی (قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران) كه گفته می‌شود نفر اول تصمیم‌گیر در این وزارتخانه است باز می‌گردد.»

روزنامه ایران با اشاره به سخنان وزیر در مورد افزایش قیمت دارو که با سخنان احمدی‌نژاد در مورد ضرورت عدم افزایش قیمت دارو در تناقض بود، نوشته بود: «وابستگی زیاد دكتر دستجردی به قائم‌مقام خود توان تصمیم‌گیری را از خانم وزیر گرفته یا شاید هم ارادت به رئیس سابق در دانشگاه تهران است كه وزیر را این‌گونه در برابر سخنان و خواسته‌های رئیس‌جمهور قرار می‌دهد.»

با طی شدن این مسیر و در حالی که مجلس در روند استیضاح وزرای دولت به خاطر دوره کوتاه باقی مانده از دولت خویشتن‌داری می‌کرد، رئیس‌جمهور خود دست به کار شده و چنین تغییراتی را اجرایی کرده است. تغییر وزیر بهداشت به فاصله چند هفته از تغییراتی دیگر در دولت اعمال شده است ولی در مورد این که آیا تغییر وزیر بهداشت آخرین مورد از چنین تغییراتی است می‌تواند تردید کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 3370
بازدید کل : 89231
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1